Stratejik planlama nedir?
Stratejik planlama, bir
şirketin başkanları tarafından, belirli bir dönemde hedefleri karşılayan şirket
veya kuruluşun stratejileri ve politikaları Seo hizmeti tarafından tanımlanır , bunlar
kısa, orta veya uzun vadelidir.
Stratejik planlama terimi,
şirketlerin amaçlarına ve önerilen hedeflere ulaşmalarına rehberlik etmenin bir
amacı olarak, yönetim alanlarındaki 70'lerin başında 60'ların sonunda ortaya
çıkmıştır.
Stratejik planlamanın amacı,
kaynakların verimli kullanılması ve bir şirketin, organizasyonun veya bireyin
üretkenliğini, kendi alanlarındaki karlarını ve büyümelerini arttırmak amacıyla
arttırmaktır. Benzer şekilde, stratejik planlamanın stratejik planlamaya uymak
için giderlerle ilgili bir tahminin belirlenmesi ve şirketin bakımı için
gerekli olacak mali araçların belirlenmesi de çok önemlidir.
Ayrıca bakınız:
nesnel
Stratejik hedefler
Planlama 3 seviyede
yürütülmektedir: stratejik, taktik ve operasyonel . Şirketin görevlileri
tarafından hazırlanan stratejik planlama, yöneticiler tarafından bazen belirli
bir süre, taktik planlama dahilinde şirketi karşılamalıdır hedeflerini belirler
ulaşmak için mevcut medya veya şirket kaynaklarını belirlemektir olumlu sonuç
ve ismiyle belirtilen operasyonel planlama, belirli bir eylem planının
yürütülmesini ifade eder.
Ayrıca bakınız:
strateji
taktik
icra
Genellikle, bu iletken
stratejik insan kaynakları bir şirketin personel bölüm planlama ve güçlü
çalışmalıyım yani stratejilerin doğru gelişimi için, Kurumsal
Seo SWOT veya SWOT
matrisi kullanmalıdır onlardır, Dış çevresini unutmadan firmanın kendisi,
fırsatları, zaafları ve tehditleri.
Ayrıca SWOT'a bakınız .
Yukarıdaki altında stratejik
planlama önemlidir imkan vermesi size çizmek ve müşteri memnuniyetini artırmak
amacıyla mevcut pazar fırsatları ile şirket ya da kuruluşun güçlü birliği ile
hedeflerine ulaşmak ve geliştirmek Şirket, organizasyon veya bireysel finansal
programı.
Stratejik planlama ağırlıklı
iş faaliyetleri uygulanmaktadır aynı zamanda diğer tür askeri (askeri
stratejiler) gibi alanlarda, siyasi (politik stratejiler), spor müsabakaları,
eğitim alanı, diğerleri arasında kullanılabilir.
Ayrıca, bireyin kendi
yapabilir kişisel stratejik planlama , örneğin hayatı boyunca veya belirli bir
süre içinde takip hedef ve amaçları belirleme,: amaçlanan bir seferde için bu
baş erdem haline Birey kendi güçlü yanlarını, zayıf yönlerini, fırsatlarını,
tehditlerini incelemeli ve buna dayanarak, amaçlarına ulaşmak için
stratejilerini geliştirmelidir.
Ayrıca bkz . Planlama .
Pazarlamada stratejik
planlama
Pazarlama alanında, stratejik
planlama , iyi bir performans elde etmek amacıyla, şirketin farklı kamu
kuruluşlarının ihtiyaçlarını ve isteklerini tespit etmek, karşılamak ve
karşılamak için bir yönetim sürecidir. Bunu yapmak için, şirket veya kurum,
şirketin diğer alanları ile iyi tanımlanmış bir strateji geliştirmelidir: insan
kaynakları, finans, üretim ve diğerleri.
Ayrıca bkz . Yönetim .
Bu stratejiler, şirket için
aranan şirketin bir planlamasını oluşturur. ve bu cevaptan bir pazarlama planı
tanımlanmıştır. Bununla birlikte, stratejik pazarlama planlaması, stratejilerin
geliştirilmesine ve şirketteki bazı problemlerin çözülmesine yardımcı olur.
Yukarıdakilere atıfta
bulunularak, yeterli stratejik planlamaya sahip olmayan bir şirkette, örneğin:
konumlandırma eksikliği, uygun fiyatlandırma politikaları, başarısızlıklar veya
iletişim eksikliği, verimsiz dağıtım kanalları, diğerleri arasında çeşitli
problemler vardır.
Ayrıca bkz . Pazarlama .
Stratejik planlama aşamaları
Stratejik planlama aşağıdaki
aşamalarda gerçekleştirilir:
Şirketin değerlerinin tanımı.
Eşzamanlı pazarın sonucu
olarak firmanın dış ortamını, yani fırsat ve tehditleri analiz edin.
İç ortamı, şirketin güçlü ve
zayıf yanlarını analiz eder.
SWOT veya SWOT analizi
İngilizce aracılığıyla şirketin mevcut durumu analiz: Kuvvetli ( güçlü ),
zayıflıklar ( Zayıf Yönler ), Seo
uzmanı ( Fırsatlar ) ve tehditler ( Tehditler ).
Şirketin belirli bir zamanda
elde etmek istediği hedeflerin tanımlanması.
Stratejinin formüle edilmesi.
Stratejinin sorumlu kişiler
tarafından doğrulanması.
Yorumlar
Yorum Gönder