'Edinme Maliyeti' nedir?
Satın alma maliyeti olarak da
ifade edilen bir satın alma maliyeti, iskontolar, teşvikler, kapanış
maliyetleri ve diğer gerekli harcamalar ancak satış vergisinden önce
düzeltildikten sonra, bir şirketin sahip olduğu mal veya teçhizat için
defterlerinde muhasebeleştirdiği toplam maliyettir . Bir satın alma maliyeti,
başka bir firmanın devralınması veya mevcut bir iş biriminin başka bir
şirketten satın alınması için gereken miktarı da içerebilir. Ek olarak, bir
satın alma maliyeti, bir işletmenin yeni bir müşteri edinme çabalarıyla ilgili Seo hizmeti tahakkuk
eden maliyetleri açıklayabilir.
Edinme maliyetleri, satış
vergisi uygulanmadan önce, yeni bir müşterinin edinimi ile ilgili masraflar
veya diğer firmaların devralınması için sabit kıymetler için ödenen gerçek tutarın
bir yansımasını sağlar. Edinme maliyetleri yararlıdır çünkü bir şirketin
finansal tablolarında diğer tedbirleri kullanmaktan daha gerçekçi bir maliyet
algılarlar. Örneğin, maddi duran varlıkların ( PP & E ) iktisap maliyeti ,
şirketin yaşayacağı herhangi bir indirimi veya ek maliyeti kabul eder ve
genellikle söz konusu varlığın defter değeri olarak anılır .
Duran Varlıklar için
Nitelikli Edinim Maliyetleri
Varlığın kendisinin ödediği
bedelin yanı sıra, bu maliyetler doğrudan satın alma sürecine bağlandığında ek
maliyetler de satın alımın bir parçası olarak düşünülebilir. Örneğin, söz
konusu varlık, işlemi tamamlamak için yasal yardım gerektiriyorsa, yasal ve
düzenleyici ücretler de geçerli bir satın alma maliyeti demektir. Satın alma
ile ilişkili komisyonlar, bir gayrimenkul işlemiyle uğraşırken bir emlakçıya
ödenenler, bir çalışanı işe almak için bir personel şirketine, müşterileri elde
etmek için bir pazarlama şirketine veya aracılık için bir yatırım bankasına da
dahil edilebilir. bir birleşme .
İmalat veya üretim ekipmanı
ile ilgili olarak, ekipmanı operasyonel duruma getirme ile ilgili herhangi bir
maliyet de edinme maliyetine dahil edilebilir. Bu, nakliye ve teslim, genel
kurulum, montaj ve kalibrasyon maliyetini içerir.
Müşteri Kazanımları
Müşteri edinme maliyetleri,
müşterinin işini kazanma umuduyla yeni müşterileri şirketin ürün ve
hizmetlerine tanıtmak için kullanılan fonlardır. Müşteri edinme maliyeti,
toplam edinim maliyetlerini belirli bir süre boyunca toplam yeni müşterilere
bölerek hesaplanır.
Müşteri edinme maliyetlerini
anlamak , Kurumsal Seo
bütçeleri ve satış
indirimleri için gelecekteki sermaye tahsislerini planlamaya yardımcı olur .
Geleneksel olarak müşteri kazanımıyla ilişkili maliyetler, pazarlama ve
reklamcılık, teşvikler ve indirimler ile bu iş alanlarıyla ilişkili personel,
diğer satış personeli veya dış reklam şirketleriyle yapılan sözleşmelerdir.
Teşvikler, satın alma, bire bir ücretsiz satın alma, başka bir ürünü ücretsiz
satın alma, müşteriye ek ücret ödemeden iyileştirme hizmeti, hediye kartları
veya fatura kredileri gibi çeşitli biçimlerde ifade edilebilir.
Yeni müşterilere yönelik
yüksek promosyon promosyonlarına sahip bir iş sektörü, kablosuz ve hücresel
endüstridir. Örneğin, 2014 yılında AT & T, kablosuz abonelere tüketiciye
hiçbir ek maliyet olmaksızın geleneksel olarak planlarıyla sunulan veri
miktarını iki katına Seo uzmanı. Bu, potansiyel yeni müşterilere diğer kablosuz
taşıyıcılar üzerinden AT & T ile hizmete kaydolmayı düşünmek için bir
teşvik sağladı, ancak şirket, aksi takdirde güveneceği gelirleri ayırt
edemediği için bir edinme maliyeti olarak kaydedildi.
Yorumlar
Yorum Gönder