Katkı payı İş Ortağı İçeriği
Katkı marjı, bir şirketin
kendi ürünlerinin kârlılığını belirlemesine olanak veren bir maliyet muhasebesi
kavramdır. "Katkı payı marjı" ifadesi, bir ürünün brüt işletme
marjının birim başına bir ölçüsüne de atıfta bulunabilir. Ürünün satış
fiyatı, birim başına toplam değişken
maliyeti eksi olarak hesaplanır . Bu
metrik, bir işletmenin her bir hizmetin veya ürünün karlılığını Seo hizmeti için
işletmenin farklı alanlarını değerlendirmesine yardımcı olur.
Katkı payı marjı, değişken
maliyetlerin malzeme, işçilik veya ek yükü içerebileceği satış fiyatı eksi
toplam maliyetidir. Örneğin, XYZ Şirketi her biri için 100 dolar ürün satıyor.
Şirket bir birim değişken doğrudan maddi gider 12 $, birim değişken işçilik
maliyeti 25 $, birim başına değişken yük başına $ 10 ve birim başına sabit 8 $
sabit gider.
Örneğimiz için katkı payı:
Katkı Payı Marjı (53 $) =
Satış Fiyatı (100 $) - Değişken Doğrudan Malzemeler (12 $) - Değişken Emek (25
$) - Değişken Yük ($ 10)
Ünite başına sabit olan 8 $
'ın dahil edilmediğini unutmayın, çünkü katkı payı hesaplanırken sabit
maliyetler dikkate alınmaz.
Katkı Payı Faydası
Fiyatlandırma kararları
verirken katkı marjı yönetim tarafından kullanılır. Bu durum, sabit
maliyetlerin batık maliyetler olduğu ve kabul edip etmeyeceği kararına dahil
edilmemesi gereken özel fiyatlandırma veya özel sipariş durumlarında özellikle
geçerlidir . Negatif veya düşük katkı marjları, bir ürün grubunun veya işletme
segmentinin karlı olmayabileceğini gösterir. Ayrıca, katkı payı farklı satış
seviyelerinin etkisini analiz etmek için faydalıdır. Son olarak, Kurumsal Seo
işletme darboğazları çözmek
için katkı marjını kullanabilir. Sınırlı kaynaklar varsa, bir işletme kıt
kaynaklarını en kârlı öğeler için kullanmak ister. Bu nedenle, en kârlı kaynak
kalemleri ödüllendirilerek kısıtlamalar ortadan kaldırılmaktadır.
Katkı Marj Oranı
Katkı marjı doğrudan katkı
payı oranı ile ilgilidir. Katkı payı oranı, birim bazında veya toplu olarak
hesaplanabilir. Birim bazda birim satış fiyatı ile birim başına katkı payı
marjı ayrılırken, toplam katkı payı marjı toplam gelir marjını toplam gelirden
ayırmaktadır. Şekil, sabit maliyetlerin karşılanması için her bir gelirin yüzde
kaçının üretildiğini gösteren bir yüzdeyle sonuçlanacaktır.
Break-Even veya Hedef Gelir
Analizi
Satış marjının ya da
satışların hedef seviyesinin hesaplanmasında katkı payı, ayrılmaz bir unsurdur.
Katkı payı marjı, her bir satışın sabit maliyetleri karşılamaya atfedilen
kısmını belirler. Bu sebeple, Seo uzmanı marjın
ikiye bölünmesiyle elde edilen sabit maliyetler, kırılmak üzere satılması
gereken birim adediyle sonuçlanmaktadır. Hedef net gelir bulmak için, hedef
tutar toplam sabit maliyetlere eklenir.
Şirketmiz XYZ için yukarıdaki
örneğimizde, kırılma noktası 15'in biraz üzerindedir. Hesaplama şu şekildedir:
Birim Başına Sabit Baş Yükü (8 $) / Katkı Payı Oranı% 53 (53 $ / 100 $).
Yorumlar
Yorum Gönder