Katkı payı İş Ortağı İçeriği



Katkı marjı, bir şirketin kendi ürünlerinin kârlılığını belirlemesine olanak veren bir maliyet muhasebesi kavramdır. "Katkı payı marjı" ifadesi, bir ürünün brüt işletme marjının birim başına bir ölçüsüne de atıfta bulunabilir. Ürünün satış fiyatı,  birim başına toplam değişken maliyeti eksi olarak hesaplanır  . Bu metrik, bir işletmenin her bir hizmetin veya ürünün karlılığını Seo hizmeti  için işletmenin farklı alanlarını değerlendirmesine yardımcı olur.
Katkı payı marjı, değişken maliyetlerin malzeme, işçilik veya ek yükü içerebileceği satış fiyatı eksi toplam maliyetidir. Örneğin, XYZ Şirketi her biri için 100 dolar ürün satıyor. Şirket bir birim değişken doğrudan maddi gider 12 $, birim değişken işçilik maliyeti 25 $, birim başına değişken yük başına $ 10 ve birim başına sabit 8 $ sabit gider.
Örneğimiz için katkı payı:
Katkı Payı Marjı (53 $) = Satış Fiyatı (100 $) - Değişken Doğrudan Malzemeler (12 $) - Değişken Emek (25 $) - Değişken Yük ($ 10)
Ünite başına sabit olan 8 $ 'ın dahil edilmediğini unutmayın, çünkü katkı payı hesaplanırken sabit maliyetler dikkate alınmaz.
Katkı Payı Faydası
Fiyatlandırma kararları verirken katkı marjı yönetim tarafından kullanılır. Bu durum, sabit maliyetlerin batık maliyetler olduğu ve kabul edip etmeyeceği kararına dahil edilmemesi gereken özel fiyatlandırma veya özel sipariş durumlarında özellikle geçerlidir . Negatif veya düşük katkı marjları, bir ürün grubunun veya işletme segmentinin karlı olmayabileceğini gösterir. Ayrıca, katkı payı farklı satış seviyelerinin etkisini analiz etmek için faydalıdır. Son olarak, Kurumsal Seo   işletme darboğazları çözmek için katkı marjını kullanabilir. Sınırlı kaynaklar varsa, bir işletme kıt kaynaklarını en kârlı öğeler için kullanmak ister. Bu nedenle, en kârlı kaynak kalemleri ödüllendirilerek kısıtlamalar ortadan kaldırılmaktadır.
Katkı Marj Oranı
Katkı marjı doğrudan katkı payı oranı ile ilgilidir. Katkı payı oranı, birim bazında veya toplu olarak hesaplanabilir. Birim bazda birim satış fiyatı ile birim başına katkı payı marjı ayrılırken, toplam katkı payı marjı toplam gelir marjını toplam gelirden ayırmaktadır. Şekil, sabit maliyetlerin karşılanması için her bir gelirin yüzde kaçının üretildiğini gösteren bir yüzdeyle sonuçlanacaktır.
Break-Even veya Hedef Gelir Analizi
Satış marjının ya da satışların hedef seviyesinin hesaplanmasında katkı payı, ayrılmaz bir unsurdur. Katkı payı marjı, her bir satışın sabit maliyetleri karşılamaya atfedilen kısmını belirler. Bu sebeple, Seo uzmanı  marjın ikiye bölünmesiyle elde edilen sabit maliyetler, kırılmak üzere satılması gereken birim adediyle sonuçlanmaktadır. Hedef net gelir bulmak için, hedef tutar toplam sabit maliyetlere eklenir.
Şirketmiz XYZ için yukarıdaki örneğimizde, kırılma noktası 15'in biraz üzerindedir. Hesaplama şu şekildedir: Birim Başına Sabit Baş Yükü (8 $) / Katkı Payı Oranı% 53 (53 $ / 100 $).


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Iliac Fossa nedir?

Katı Madde Nedir?

Gerdy'nin Tuberkülü Nedir?